Mailchimp a zasílání novinek z blogu emailem – jak na to?

Provozujete vlastní blog a rádi byste svým čtenářům občas zaslali emailem přehled nových článků? V tom případě by se vám mohla hodit služba Mailchimp. V čem spočívá?
 
Mailchimp slouží k rozesílání hromadných emailů. V uživatelské sekci si necháte vygenerovat HTML kód, který vložíte do svých stránek. Zájemci o odběr novinek se zaregistrují na vašem blogu, jejich email se uloží v databázi Mailchimpu a poté je můžete kontaktovat. Díky přehlednému uživatelskému rozhraní snadno zvládnete během chvilky poslat vaši zprávu na stovky či tisíce emailových adres najednou.
papírky v obálkách

Automatické emaily pomocí RSS

Speciálně pro blogery, kteří by rádi informovali své čtenáře vždy, když publikují nový článek, existuje jedna velmi speciální funkce. V systému zadáte URL svého RSS feedu a vytvoříte si šablonu emailu, která bude pracovat s jeho daty, jako nadpis článku, popisek a URL. Poté již stačí nastavit, jak často chcete svým odběratelům novinky zasílat. V každém newsletteru se tak objeví pouze nové články, které jste publikovali od okamžiku odeslání toho předchozího.
 
Jak pracovat s RSS feedem? Pokud toto slovo dnes slyšíte poprvé, ničeho se neděste. S velkou pravděpodobností jej váš blog vytváří zcela automaticky. Používáte-li WordPress, nejpopulárnější blogovací platformu současnosti, URL RSS feedu naleznete na http(s)://vase-domena.tld/feed/.
 novinky v obálkách
Ačkoliv se jedná o placenou službu, lze zde vytvořit i bezplatný účet. Ten je na jednu stranu v různých ohledech limitovaný, a to zejména počtem odběratelů vašich novinek, který nesmí přesáhnout 2 000. Pokud však svůj blog monetizujete například pomocí AdSense nebo affiliate programů, mělo by toto číslo stačit na to, abyste si vyzkoušeli, jaká bude návratnost investic a mohli se tak snadno rozhodnout, zdali se vám vyplatí investovat do placených programů po překročení hranice 2 000 odběratelů.

Ohodnoťte příspěvek
Posted in Web