Změna stravování: Začít je jednoduché, vytrvat těžší

Je to jednoduché. Stačí si jen říct „TEĎ!“. Od této chvíle si všechna jídla dělejte sami. Jezte pravidelně. Ideálně 5-6 jídel denně. Snažte se zachovat pravidelnost. Pokud si to rozpočítáte, tak když začnete v 8:00 a budete jíst po dvou hodinách, skončíte v osm večer. To je docela fuška, že? A teď si sáhněte do svědomí…
grilované kuře
Jídlo by mělo být pestré a bohaté na „správné“ výživové hodnoty. Pokud budete jíst pravidelně, překvapí Vás, jak si tělo zvykne a začne si po pár dnech o jídlo říkat. Budete se ráno budit s hladem a každou hodinu a půl až dvě hodiny už zas budete cítit hlad. Proto se nebojte a jídlo tělu dodejte. Když přijdete z práce domů v deset večer a budete mít hlad, dejte si lehkou svačinku v podobě plátku chleba.
zdravá snídaně s nápojem
Jídelníček by měl obsahovat:
·         snídani – vajíčka na všechny způsoby, kaše, sýry, šunky, pomazánky
·         oběd – bohaté ideálně teplé jídlo s přílohou
·         večeře – lehčí jídlo, nebo stejné jídlo jako oběd, ale bez přílohy
·         svačinky – jimi vyplňte zbytek jídel, ovoce, zelenina, obložené chleby, menší porce oběda
Vždy mějte v lednici připravenou jednu svačinku, kterou si můžete dát, když se stane něco neočekávaného a nebudete mít čas si jídlo připravit. Nebuďte líní a připravujte si jídlo doma.
Od této chvíle si odpusťte klasické pečivo a nahraďte ho žitným nebo celozrnným. Z příloh je nejlepší rýže (jasmínová, basmati, divoká), vařené brambory ve slupce, celozrnné nebo jiné než pšeničné těstoviny. Omezte knedlíky, které se ale dají nahradit celozrnnými alternativami, a smažené přílohy.
skořápkové plody
Co se týče mléčných výrobků, jezte hlavně ty zakysané, dále řecké jogurty, ze sýrů ty do 30 % tuku, na mazání tvaroh, gervais nebo cottage.
Z masa se snažte vyvarovat tučnému vepřovému. Ideálně konzumujte hovězí, kuřecí, krutí, králičí a ryby. U šunky se řiďte pravidlem, že čím více masa obsahuje, tím méně prostoru je ve výrobku na sůl a vodu.
Pár slov na závěr. Pokud někdy zahřešíte, netrapte se tím. Není důležité být vždy stoprocentní, ale vždy se po odchylce ke zdravému způsobu stravování vrátit.
Přeji Vám hodně úspěchů v nastavení nového životního stylu!

Změna stravování: Začít je jednoduché, vytrvat těžší
Ohodnoťte příspěvek